Με αφορμή το πέρασμα του Ήλιου μας από το ζώδιο των Ιχθύων, αποφάσισα να συντάξω μία μικρή αναφορά για το ζώδιο αυτό. Όπως πάντα, όταν αναφέρομαι σε ένα ζώδιο, πιάνω μία όψη του, ένα σημείο του. Έτσι ο αναγνώστης θα μπορεί να συγκεντρώνεται σε ένα θέμα, ώστε να μπορεί να απορροφά περισσότερη πληροφορία, με την μείωση της πολυπλοκότητας. Αναφέρομαι σε αυτούς που η αστρολογική φιλοσοφία δεν τους είναι αρκετά γνωστή.
Οι Ιχθείς είναι ένα ζώδιο, που εκφράζει την ιδιότητα της μεταβλητότητας στον τόπο του στοιχείου του νερού. Οι Δίδυμοι εκφράζουν την ίδια ιδιότητα στον τόπο του αέρα, η Παρθένος στον τόπο της γης και ο Τοξότης στον τόπο της φωτιάς. Η αλλαγή, η μεταβολή είναι αναγκαία κατάσταση στον κύκλο της ζωής όλων των Όντων. Αλλά πρέπει να μπορεί να ασκηθεί κατά την ώρα της σοφά επιλεγμένης δράσης και όχι να γίνεται αυτοσκοπός. Όταν κάποιος έχει έντονα αστρολογικά στοιχεία στα μεταβλητά ζώδια, είναι αεικίνητος, ανήσυχος, ασταθής, αναζητάει διαρκώς κάτι διαφορετικό να ασχοληθεί. Βαριέται εύκολα! Ας κρατήσουμε αυτό σαν ένα σημείο χαρακτηριστικό που μπορεί να φανεί χρήσιμο στην περαιτέρω αναφορά μας.
Το πιο έντονο χαρακτηριστικό των Ιχθύων θα λέγαμε ότι είναι το ότι οι Ιχθείς είναι ένα ζώδιο δυαδικό. Η δυαδικότητα αυτή είναι φανερή στο σύμβολο των Ιχθύων, που περιέχει δύο ψάρια συνδεδεμένα με ένα νήμα. Ενώ, αντίστοιχα, η δυαδικότητα των Διδύμων έχει δύο ανθρώπους, που στέκονται ο ένας δίπλα στον άλλο χωρίς δεσμά, με την ελεύθερη βούληση τους. Η δυαδικότητα των Ιχθύων έχει το στοιχείο της δέσμευσης των δύο πόλων. Ένα τέτοιο δίπολο στο οποίο αναπτύσσεται η κατάσταση της δέσμευσης είναι η ψυχή και η προσωπικότητα. Στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας των ενσαρκώσεων κάθε ανθρώπου, η προσωπικότητα, η οποία γεννιέται και αναπτύσσεται μαζί με την ενσάρκωση του σώματος, ξεχνάει την ψυχή της και έτσι αναπτύσσεται κρατώντας την ψυχή δεσμευμένη, κάτω από τον ζυγό της αμνησίας και της άγνοιας της. Όταν ο άνθρωπος αφυπνιστεί, η κατάσταση αυτή αντιστρέφεται και η προσωπικότητα υποτάσσεται στην θέληση της ψυχής, η οποία όμως εκφράζει το βαθύτερο Είναι, το βαθύτερο Θέλω του ανθρώπου.
Αυτή η τάση για δεσμεύσεις είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό των Ιχθύων και ο άνθρωπος με έντονη συμμετοχή στο συγκεκριμένο ζώδιο και κατά την προσπάθεια του για αυτογνωσία και κάθαρση, θα πρέπει να εντοπίσει αυτό το χαρακτηριστικό μέσα του. Να παρατηρήσει το πώς εκφράζεται, υπό ποιες συνθήκες και να προσπαθήσει να το επεξεργαστεί μέσω της έρευνας του για Αλήθεια, με την χρήση της νόησης.
Όταν λέμε ότι ο τύπος των Ιχθύων περιέχει δεσμευτικότητα, αυτό σημαίνει ότι σε μη εξελιγμένες προσωπικότητες θα εμφανίζεται με τάσεις δημιουργίας δεσμών ακόμα και αν δεν υπάρχουν. Έχουμε δηλ. μία προσπάθεια από το άτομο να δημιουργεί μόνο του καταστάσεις που το δεσμεύουν ή που το ίδιο το άτομο δεσμεύει κάποιον άλλο, με συνύπαρξη και ανάπτυξη στοιχείων σαδομαζοχισμού. Όταν λοιπόν κάποιος θέλει να βαδίσει την οδό της αυτοανάλυσης, πρέπει να αναγνωρίσει αυτές τις κατώτερες τάσεις του και αφού τις κατανοήσει, να τις εξαγνίσει, δηλ. να τις θετικοποιήσει. Διότι δεν μπορεί κάποιος να επιθυμεί την ανεξαρτησία και ελευθερία του και ταυτόχρονα να δημιουργεί συνειδητά ή υποσυνείδητα εξαρτήσεις και δεσμεύσεις με άτομα, αντικείμενα ή συνθήκες.
Η τάση αυτή για δέσμευση, δέσιμο, αιχμαλωσία, εμπεριέχει μία τάση υπέρβασης με την μορφή της αποστασιοποίησης, της απόσπασης και της απάρνησης. Αυτό το χαρακτηριστικό κάποιες στιγμές παίρνει την μορφή της διαμεσότητας και είναι πολλά μέντιουμ που έχουν μια ισχυρή σχέση με τους Ιχθείς, όπως π.χ. Ήλιο ή Σελήνη στους Ιχθείς. Πλην όμως, σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν υπάρχει ακόμα η ανώτερη μορφή της διαισθητικότητας, αλλά μια υγρή-συγκινησιακή δοτικότητα και γι’ αυτό συνήθως κλίνουν προς ένα αρνητικής μορφής Πνευματισμό. Ασκούμενοι στην συνειδητή ή υποσυνείδητη καταληψία από οντότητες, επιδεινώνοντας την χωριστικότητα με την ίδια την ψυχή τους, με τα ανάλογα αρνητικά καρμικά αποτελέσματα.
Έτσι, στο ζώδιο των Ιχθύων κρύβεται η βασική συμπεριφορά, που εκκολάπτει το φαινόμενο της τυραννίας. Δεν είναι τυχαίο, ότι σύμφωνα με την εσωτερική αστρολογία το ζώδιο της προσωπικότητας της Γερμανίας είναι οι Ιχθείς. Ήταν δε, ο γερμανικός λαός που ανέδειξε σε σημαντικό βαθμό την τυραννία, άλλοτε κεκαλυμμένα και άλλοτε απροκάλυπτα με το φαινόμενο Χίτλερ. Ακόμα όμως και η βιομηχανική επανάσταση, που είναι κυρίως γερμανικής έμπνευσης, περιέχει τέτοια στοιχεία. Διότι σε αυτήν την μορφή οργάνωσης της παραγωγής, ο άνθρωπος μετατρέπεται σε ένα γρανάζι μιας μηχανής, δούλος περισσότερο, παρά ομαδικά και δημιουργικά εργαζόμενος άνθρωπος.
Φαίνεται σαν να ασχολούμαστε περισσότερο με την αρνητική πλευρά των Ιχθύων, αλλά η αιτία είναι το ότι επιδιώκουμε να συνειδητοποιηθεί η έννοια του δεσμού των δύο Ιχθύων, στην κατώτερη μορφή της, ώστε να μπορέσει ο ενδιαφερόμενος, να ιχνηλατήσει τα βήματα συνειδητά και υποσυνείδητα της ιδιοσυγκρασίας του, ώστε να επιτύχει την απελευθέρωση του.
Η μεταβλητότητα είναι σημαντική ιδιότητα για τον μη εξελιγμένο άνθρωπο. Η μη εξελιγμένη φύση διακατέχεται έντονα από το στοιχείο της μεταβλητότητας. Το γιατί γίνεται αυτό, είναι μεγάλη συζήτηση και όχι της παρούσης. Να πω μόνο αντί παραδείγματος, ότι ο ευμετάβλητος άνθρωπος ζει στην επιφάνεια των πραγμάτων. Αν κάποιος αλλάζει πολύ εύκολα, αν βαριέται πολύ γρήγορα και χρειάζεται μια νέα ασχολία κάθε φορά, μια νέα περιπέτεια, αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να εμβαθύνει στη ζωή του αρκετά σε τίποτα. Ζει δηλ. επιπόλαια. Αυτός είναι ένας πρωτογενής μαγνητισμός που έλκει τον μη εξελιγμένο τύπο στο άρμα της πολυμεταβλητότητας. Ένας άλλος λόγος είναι το ότι κάποιος αλλάζει χωρίς αρχές και ως αυτοσκοπό ακολουθεί την αλλαγή για την αλλαγή. Αυτό κάνει τον άνθρωπο να αναπτύσσει μία ασταθή, εύκολα μεταβαλλόμενη ιδιοσυγκρασία στην μορφή των λόγων και των έργων του. Το να αλλάζει κάποιος συνέχεια ή το να είναι ασταθής, είναι αποτέλεσμα της βαρύτητας που τον κρατάει με την επιρροή της κάτω από τον τροχό της. Κάνοντας τον να αλλάζει διαρκώς, ο άνθρωπος δεν αποκομίζει εμπειρία βαθύτερη που να μπορεί να καταγραφεί βαθιά «μέσα στο στέρνο» του. Έτσι διατηρεί και αναπτύσσει την ανωριμότητα. Κάπως έτσι η μεταβλητότητα σχετίζεται σαν ποιότητα με τον μη εξελιγμένο άνθρωπο. Στην συνέχεια όμως ο άνθρωπος καλείται να αναπτύξει σταθερότητα και έτσι περνάει στην διαδικασία της προετοιμασίας για Εσωτερική Μαθητεία.
Η μεταβλητότητα εκφράζεται από τέσσερα ζώδια και έτσι η διδασκαλία της ζωής καθίσταται πλήρης. Η εμπειρία στους Ιχθείς φυσικά δεν αρκεί και για να προοδεύσει κάποιος πρέπει να περάσει πρώτα από τα υπόλοιπα μεταβλητά ζώδια. Να περάσει από την τριβή της ελευθερίας των Διδύμων και κυρίως με τους πόνους και τους μόχθους και τους πόνους του τοκετού στην Παρθένο να μπορέσει να αναγνωρίσει και να τροφοδοτήσει τον θείο Σπινθήρα μέσα του. Γι’ αυτό ο άξονας Ιχθύων – Παρθένου είναι πολύ σημαντικός, καθώς περιέχει τα δύο άκρα, την αρχή (Παρθένος) και το τέλος (Ιχθείς) του ανθρώπινου αγώνα για Απελευθέρωση. Τότε οι Ιχθείς αναδεικνύονται ως το ζώδιο όπου επιτυγχάνεται η Ένωση του Ανθρώπου με όλους τους κόσμους μέσα του και έως και την Μονάδα.